Tuesday, March 1, 2016

Το Οικονομικό κλίμα επιδεινώνεται περαιτέρω τον Φεβρουάριο ...τόσο στην ΕΕ, όσο και στην Ευρωζώνη ... ΙΟΒΕ

Έρευνες οικονομικής συγκυρίας στις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές

Για την αποτελεσματική διεκπεραίωση της παρακολούθησης των βραχυπρόθεσμων οικονομικών εξελίξεων και προοπτικών, το ΙΟΒΕ κάνει εκτεταμένη χρήση των ερευνών οικονομικής συγκυρίας των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών. 


Η μονάδα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ είναι υπεύθυνη για τη διεξαγωγή αυτών των ερευνών, την ανάλυση των συλλεγόμενων στοιχείων και τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων τους. Οι έρευνες αυτές, τις οποίες πραγματοποιεί το ΙΟΒΕ αδιαλείπτως από το 1981, αποτελούν μέρος του Εναρμονισμένου Προγράμματος Επιχειρηματικών Ερευνών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ένα έργο που έχει αναπτυχθεί σταδιακά από το 1962.

 Επιπλέον, από τον Ιανουάριο του 2008, το ΙΟΒΕ είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που διεξάγει και την Έρευνα των Καταναλωτών (καταναλωτική εμπιστοσύνη) για τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG ECFIN – European Commission). Οι έρευνες οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές διεξάγονται από όλες τις χώρες-μέλη της ΕΕ βάσει των εναρμονισμένων ερωτηματολογίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Στην Ελλάδα, το ΙΟΒΕ διεξάγει τη μηνιαία έρευνα οικονομικής συγκυρίας για τους καταναλωτές και για τις επιχειρήσεις της Βιομηχανίας, των Κατασκευών, του Λιανικού Εμπορίου και των Υπηρεσιών,, καθώς και την εξαμηνιαία Έρευνα Επενδύσεων στη Βιομηχανία. 

Το ΙΟΒΕ διαθέτει τα μηνιαία αποτελέσματα της έρευνας οικονομικής συγκυρίας στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ η αναλυτική μηνιαία παρουσίασή τους, σε συνδυασμό με την ανάλυση των βραχυπρόθεσμων προοπτικών της ελληνικής οικονομίας, πραγματοποιείται στο «Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας». 

Από το 2009, το Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας συνοδεύεται κάθε μήνα στην ιστοσελίδα του ΙΟΒΕ και από ξεχωριστή παρουσίαση των κύριων αποτελεσμάτων της έρευνας των καταναλωτών (Αρχεία Έρευνας Καταναλωτών).


πηγή  http://iobe.gr/