Friday, July 1, 2016

Η ΓΣΕΒΕΕ ύστερα από συνεννόηση με τις σχετικές με το Σ/Ν ομοσπονδίες-μέλη της καταθέτει τις ακόλουθες παρατηρήσεις - προτάσεις, η υιοθέτηση των οποίων θεωρούμε ότι είναι αναγκαίες για την πληρότητα του Σ/Ν....

Δελτίο Τύπου -  Οι θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού σχετικά με την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην κοινοτική οδηγία 34/2013.



Το κατατεθέν Σ/Ν σε γενικές γραμμές κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Είναι πολύ θετικό ότι στην αιτιολογική έκθεση το Σ/Ν αναφέρεται ως προϋπόθεση καλής νομοθέτησης η αρχή : προτεραιότητα στις μικρές επιχειρήσεις. 


Αυτό σε ένα βαθμό αντανακλάται και σε επιμέρους διατάξεις του Σ/Ν συνολικά. Θετικές είναι επίσης οι αλλαγές που γίνονται στο θεσμικό πλαίσιο των επιχειρηματικών πάρκων. Θετικά αξιολογούνται και οι αλλαγές που γίνονται στα θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου καθώς και οι απαραίτητες διορθώσεις-βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο ρύθμισης της αδειοδότησης των τεχνικών επαγγελμάτων. Ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι τροποποιήσεις αυτές δεν διορθώνουν στρεβλώσεις που έχουν προκύψει από την έκδοση των σχετικών Π.Δ. κατ’ εφαρμογή του Ν. 3982/2011 για τα τεχνικά επαγγέλματα.

Η ΓΣΕΒΕΕ ύστερα από συνεννόηση με τις σχετικές με το Σ/Ν ομοσπονδίες-μέλη της καταθέτει τις ακόλουθες παρατηρήσεις - προτάσεις, η υιοθέτηση των οποίων θεωρούμε ότι είναι αναγκαίες για την πληρότητα του Σ/Ν.

• Άρθρο 1 - Ετήσια έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου & μη χρηματοοικονομική κατάσταση.

Με την διάταξη αυτή αντικαθίσταται το άρθρο 43Α του Κ.Ν. 2190/1920. Πολύ συνοπτικά προβλέπεται η υποχρέωση των ΔΣ των ΑΕ να συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις διαχείρισης και να τις υποβάλλον προς τις Γενικές Συνελεύσεις των εταιριών. Στις εκθέσεις αυτές θα πρέπει να παραθέτονται μια σειρά από στοιχεία όπως πχ την κατάσταση της εταιρείας, τις προοπτικές της και γενικά μια πλήρης ανάλυση του τρόπου λειτουργίας της. Οι πολύ μικρές ΑΕ εξαιρούνται από την υποχρέωση σύνταξης της έκθεσης βάσει της αρχής: προτεραιότητα στις μικρές επιχειρήσεις. Ωστόσο είναι υποχρεωμένες να συμπεριλάβουν κάποια θεμελιώδη στοιχεία που προβλέπονται στο άρθρο στον ισολογισμό τους.

Πρόταση:

- Στις παραγράφους 4 και 5 του άρθρου 1 εξαιρούνται οι πολύ μικρές ανώνυμες εταιρείες από την υποχρέωση κατάρτισης έκθεσης διαχείρισης. Θεωρούμε ότι η εξαίρεση θα πρέπει να επεκταθεί και στις μικρές δεδομένου ότι η έκθεση διαχείρισης που προβλέπεται από τον νόμο είναι μια ιδιαίτερα σύνθετη και απαιτητική διαδικασία. Η σχετική πρόβλεψη κατά συνέπεια θα πρέπει να γίνει και στο άρθρο 4 του Σ/Ν που αναφέρεται στην υποχρέωση δημοσίευσης της εν λόγω έκθεσης.

- Στο άρθρο 1 στο τέλος στην παράγραφο 3, η αλλαγή της παραγράφου 2 του άρθρου 98 πρέπει να αποσυρθεί διότι έρχεται σε σύγκρουση με το άρθρο 4 παρ. 8 όπου ορίζεται ότι η παρ. 4 του άρθρου 22 του ν. 3190/1955 ΦΕΚ Α’ αντικαθίσταται ως εξής: «Για τη δημοσίευση των εγκεκριμένων ετήσιων οικονομικών καταστάσεων και των σχετικών εκθέσεων των διαχειριστών και των ελεγκτών της εταιρείας, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 43β του κ.ν. 2190/1920.»

• Άρθρο 4 – Γενική απαίτηση δημοσίευσης

Πρόταση:

Όπου αναφέρεται ο χρονικός προσδιορισμός σύγκλισης της ΓΣ ή/και της δημοσίευσης των εγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων ως η 10 ημερολογιακή μέρα του μήνα Σεπτεμβρίου κάθε έτους να αντικατασταθεί με την φράση: εντός 9 το πολύ μηνών. Η συγκεκριμένη αλλαγή είναι αναγκαία δεδομένου ότι υπάρχουν διαφορετικές καταληκτικές ημερομηνίες φορολογικού έτους των νομικών οντοτήτων.




πηγή  http://www.gsevee.gr/