Εξακολουθούν να κόβουν από παντού οι Θεσσαλονικείς εν μέσω οικονομικής κρίσης, ωστόσο δεν διαπραγματεύονται τις δαπάνες που κάνουν σε θέματα υγείας και εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η εταιρεία “To the point” για λογαριασμό του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και παρουσιάστηκε σήμερα στη διάρκεια συνέντευξης τύπου.
Στην έρευνα, με θέμα “Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές”, συμμετείχαν 752 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης, ενώ πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα από 30 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2015.
Ειδικότερα, βάσει της έρευνας, το 85,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση τον τελευταίο χρόνο (91,2% το 2014), με το 70,5% εξ αυτών να προχωρά σε περιορισμό των αγορών του σε είδη ένδυσης – υπόδησης (79% πέρυσι), το 54,6% στη διασκέδαση (61,8%), το 43,1% στην αγορά τροφίμων (55,2% πέρυσι), το 41,5% στις διακοπές (47,6%), το 26,2% στη θέρμανση, το 22,6% στο ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το 20,9% στις μετακινήσεις, το 20,6% στα καλλυντικά, το 15,8% στα είδη καθαριότητας σπιτιού, το 14,2% στον οικιακό εξοπλισμό, το 12,8% στην υγεία, το 12,4% στα είδη προσωπικής υγιεινής και το 10,1% στην εκπαίδευση.
Πρώτο κριτήριο για τις αγορές του, βάσει της έρευνας, αποτελεί το θέμα της τιμής για το 37,77% των ερωτηθέντων (39,1% το 2014), ενώ το κριτήριο της ποιότητας εκτινάχτηκε φέτος στο 32,6%, από 8,1% το 2014, περνώντας έτσι από την τρίτη θέση στη δεύτερη. Στην τρίτη θέση πέρασε φέτος το κριτήριο της χώρας προέλευσης με το σχετικό ποσοστό να διαμορφώνεται στο 14,6%, από 25,6% το 2014.
Σε ερώτηση της έρευνας που αφορά το κατά πόσο γνωρίζουν οι καταναλωτές τα δικαιώματά τους, το 61,3% απάντησε θετικά (66,4% πέρυσι), με τον πρόεδρο του ΚΕΠΚΑ, Νίκο Τσεμπερλίδη, να το αμφισβητεί ευθέως.
Ο κ. Τσεμπερλίδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε εκ νέου ότι το ΚΕΠΚΑ κινδυνεύει άμεσα να κλείσει, καλώντας τους καταναλωτές/πολίτες του Νομού να μην καταφεύγουν σε αυτό μόνο για επιλύουν διάφορα ζητήματά τους, αλλά να κρατούν στενές σχέσεις μαζί του, ώστε “να συνεχίσει τη λειτουργία του απρόσκοπτα προς όφελος των καταναλωτών”.
Υπογραμμίζεται ότι στη φετινή έρευνα, για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκε ερώτηση που αφορά το κατά πόσο οι Θεσσαλονικείς χρησιμοποιούν το αστικό λεωφορείο και κατά πόσο ικανοποιημένοι είναι. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, ποσοστό 22,2% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν χρησιμοποιούν το αστικό λεωφορείο, ενώ 22,1% δήλωσε ικανοποιημένο και 48,1% δυσαρεστημένο.
Από αυτούς, το 48,1%, που δήλωσε δυσαρέσκεια σχετικά με τη χρήση του αστικού λεωφορείου, το 47% το απέδωσε στη μειωμένη συχνότητα των δρομολογίων, το 18,6% στο κόστος του εισιτηρίου και το 14,1% στην υπερφόρτωση των αστικών λεωφορείων.
πηγή http://www.dikaiologitika.gr/