Μεταφορά από κείμενο μετάφρασης...
Συνέντευξη με τον Yves Mersch, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΚΤ, η οποία διεξήχθη από Beatriz Navarro
Η Απροθυμία Τσίπρα να υπογράψει εξέπληξε πολλούς. Είναι μια συμφωνία με την Ελλάδα δυνατόν;
Συνέντευξη με τον Yves Mersch, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΚΤ, η οποία διεξήχθη από Beatriz Navarro
07 Μαΐου 2013
Η Απροθυμία Τσίπρα να υπογράψει εξέπληξε πολλούς. Είναι μια συμφωνία με την Ελλάδα δυνατόν;
Λίγες φορές έχω δει την Ευρώπη τόσο ενωμένοι, με την εξαίρεση μιας χώρας, σχετικά με την ανάγκη να τηρούν τους κανόνες. Αυτές οι χώρες δεν θα ήθελα να δω όλα τα επιτεύγματα του παρελθόντος, τις προσπάθειες που γίνονται, έρχονται στο μηδέν, τώρα που αρχίζουν να βλέπουν τα οφέλη.
Δεν είναι ο Τσίπρας δικαίωμα στην έκκληση για αλλαγή πολιτικής; Εκθέσεις της ΕΕ και του ΔΝΤ παραδέχονται ότι η επίδραση της διάσωσης στην ανεργία, ΑΕΠ, κ.λπ. ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.
Σε ορισμένους τομείς της ελληνικής οικονομίας το μέγεθος της προσπάθειας που φαίνεται μεγαλύτερο από ό, τι αλλού. Ωστόσο, στις χώρες της Βαλτικής, η προσαρμογή έχει, τουλάχιστον, το ίδιο όπως και στην Ελλάδα. Αλλά όσο περισσότερο απομακρύνεται από τη σωστή διαδρομή (και αυτή η χώρα απομακρύνθηκε το περισσότερο), τόσο πιο δύσκολο είναι να επιστρέψει. Αν η πίεση δεν είχε έρθει από τα ιδρύματα, οι αγορές θα είχαν αποφανθεί ότι ακόμη μεγαλύτερη πίεση στις χώρες να προσαρμοστούν. Και αν δεν μπορείτε να πάρετε τη χρηματοδότηση εαυτό σας και στηρίζονται στα χρήματα των φορολογουμένων σε άλλες χώρες, θα πρέπει να δείξει ότι οι πολίτες σας είναι επίσης παίζουν το ρόλο τους. Αυτή η πραγματικότητα ήταν πιο εύκολο να δεχτεί σε ορισμένες χώρες από ότι σε άλλες.
Είναι ο Τσίπρας ο καλός μπάτσος και Βαρουφάκης ο κακός μπάτσος; Τι να κάνετε τις αλλαγές στη διαπραγματευτική ομάδα;
Το μόνο που ξέρω ότι και οι δύο εξελέγησαν στην ίδια εκλογική πλατφόρμα. Είναι θέμα των μορφών και την ουσία, και μερικές φορές η ουσία είναι πιο εύκολα αποδεκτή, εάν οι μορφές βελτιωθεί.
Θα ήταν μια καλή ιδέα, όπως είναι αμφιλεγόμενη από Τσίπρα, για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος σχετικά με τα μέτρα διάσωσης;
Ως κεντρικός τραπεζίτης, δεν είναι για μένα να δώσει συμβουλές σε έναν πρωθυπουργό για το πώς να διαχειριστεί τη δημοκρατία του.
Παπανδρέου προσπάθησε και είχε τη δυνατότητα να ... Κοιτάζοντας πίσω, θα την έχουν βοηθήσει για το 2011;
Υπάρχουν επίσης εκείνοι που λένε ότι, αν είχαμε κοίταξε πιο προσεκτικά τις στατιστικές αρκετά χρόνια πίσω, θα είχαμε τους εαυτούς μας όλες αυτές οι συζητήσεις ... έσωσε Πόσο πίσω στο χρόνο θα πάτε; Ο καλύτερος τρόπος διαμοιρασμού κυριαρχίας μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών είναι από την προσκόλληση στους κανόνες.
Το 2011, όταν ρωτήθηκε για τις συνέπειες ενός "Grexit", που είπε ότι θα ήταν «χάος». Έχετε ακόμα πιστεύουν ότι αυτή είναι η περίπτωση;
Αυτή τη στιγμή δεν επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε εικασίες. Το ρολόι έχει σημειώσει πρόοδο, αλλά ίσως μπορούμε ακόμη να επιτύχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η ζώνη του ευρώ θα μπορούσε πλέον να αντέξει ένα τέτοιο σοκ.
Κύρια υπόθεση εργασίας μου δεν είναι το χειρότερο αποτέλεσμα.
Οι συμβιβαστικές λύσεις έχουν αναφερθεί, όπως η έκδοση ενός παράλληλου νομίσματος, IOUs ...
Όλα αυτά τα μέτρα μπορεί να βρεθεί στη μη τυπική εργαλειοθήκη που οποιαδήποτε κυβέρνηση θα μπορούσε να εξετάσει, όταν ξεμείνει από άλλες επιλογές. Αλλά όλοι έρχονται σε υψηλή τιμή. Είτε αυτά είναι αναγκαία ή όχι είναι κάτι που μόνο η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να αποφασίσει.
Ο ελέγχος κεφαλαίου στην Ελλάδα να βοηθήσει στη σταθεροποίηση της κατάστασης;
Αυτό είναι ένα από τα πολλά μέτρα που αναφερόμουν. Η συνθήκη λέει ότι υπάρχει ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων, αλλά μπορεί να εγκριθεί έκτακτα μέτρα. Σε Κύπρος θεωρήθηκαν απαραίτητα αυτά τα μέτρα, αλλά είναι δύσκολο να μιλήσουμε γενικά. Σε μια έκτακτη κατάσταση, κάθε χώρα πρέπει να καλέσετε για έκτακτα μέτρα, όπως απαιτεί η περίσταση. Μιλώντας για τους εκ των προτέρων θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις αγορές.
Μπορεί η Ελλάδα να χρεοκοπήσει εντός της ζώνης του ευρώ;
Δεν θέλω να θεωρητικοποιηθεί σχετικά με την τύχη της Ελλάδα. Αν ρίξετε μια ματιά στα άλλα παραδείγματα, υπήρξαν προεπιλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες νομισματικές ενώσεις, χωρίς πολιτικές συνέπειες. Αυτό που έχει σημασία είναι η αντίληψη των ευρωπαϊκών χωρών »της πολιτικής για τη συνοχή και την προθυμία τους να παραμείνουν μαζί. Όσο περισσότερο η ζώνη του ευρώ θεωρείται ως μια απλή συνεργασία μεταξύ κυρίαρχων κρατών, το λιγότερο που μπορεί να φανταστεί καθιστώντας την επιπλέον προσπάθεια που απαιτείται για να παραμείνει ενωμένη. Και το πιο πιστεύετε ότι το ευρώ είναι κάτι περισσότερο από μια ενιαία αγορά, τόσο περισσότερο θα πιστεύουν ότι είμαστε πρόθυμοι να το υπερασπιστούμε με κάθε δυνατό μέσο. Η πολιτική βούληση για να σώσει το ευρώ έχει υποτιμηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές.
Η ΕΚΤ κρατά το κλειδί για την ελληνική κρίση. Αν αποσύρει την παροχή ρευστότητας έκτακτης ανάγκης από τον τραπεζικό τομέα της χώρας, η κατάσταση θα αλλάξει εντελώς.
Είναι αναληθές ότι είμαστε ο κύριος παίκτης στην κρίση. Επιπλέον, επείγουσας παροχής ρευστότητας (ELA) είναι μια εθνική αρμοδιότητα υπόκειται σε μη αντίρρησης από το Διοικητικό Συμβούλιο με πλειοψηφία των δύο τρίτων. Οι χώρες που δεν είναι μια πόρτα με ένα μόνο πλήκτρο. Υπάρχουν πολλά κλειδιά και η ΕΚΤ έχει μόνο ένα από αυτά, ένα πολύ μικρό, και χρησιμοποιείται πάντα σύμφωνα με τους κανόνες του σπιτιού, που κρέμονται στην πόρτα. Όταν πας, ξέρεις τι αναμένεται από εσάς.
Το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης είχε άμεση επίδραση στα ομόλογα, μετοχές ... κάποιοι φοβούνται ότι μια φούσκα σχηματίζεται, ότι οι κίνδυνοι δεν αξιολογούνται σωστά κατά τη χορήγηση δανείων ...
Υπάρχει ένα στοιχείο αλήθειας σχετικά με όσα λέγονται σχετικά με ένα μέτρο το οποίο είναι τόσο αντισυμβατικό όσο αυτή. Αλλά μερικές φορές πρέπει να αναλάβουν κινδύνους και να χρησιμοποιούν τα εν λόγω μέτρα, τα οποία μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες. Υπάρχουν, ωστόσο, τα εργαλεία για την αντιμετώπιση αυτών (τραπεζική εποπτεία, την ανάλυση, οι φόροι ...) και η ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική, ενώ παράλληλα ενισχύεται περαιτέρω. QE ήταν η κατάλληλη απάντηση σε μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση που δεν είχαμε δει για πολλές γενιές.
Πώς βλέπετε την κατάσταση στην Ισπανία; Προβλέψεις για την ανάπτυξη της είναι μεταξύ των υψηλότερων στην ΕΕ, αλλά δεν θα χρησιμεύσει ως παράδειγμα όταν τα επίπεδα της ανεργίας και του χρέους είναι τόσο υψηλό;
Υπάρχουν πολλά μοντέλα: η Ιρλανδία είναι μία, και η Ισπανία είναι πολύ ... Η απασχόληση είναι ένας δείκτης μονωτικών περιβλημάτων. Επιπλέον, τα ποσοστά ανεργίας, ιδιαίτερα της ανεργίας των νέων, έχουν ήδη μειωθεί σε επίπεδα χαμηλότερα από εκείνα κατά τον χρόνο που ζητήθηκε η διάσωση των τραπεζών. Πράγματι, είναι πάνω από τα επίπεδα του 2008, αλλά μπορώ ακόμα να υπενθυμίσω τα επίπεδα της 20 χρόνια πριν, έτσι είναι όλα σε σχέση. Έχουν πάντα υψηλότερη από ό, τι στην υπόλοιπη ΕΕ, ακόμη και κατά τη διάρκεια των ετών αλματώδους ανάπτυξης. Πιστεύω, όμως, η νοοτροπία στην Ισπανία έχει αλλάξει. Η ικανότητα να αναγνωρίζουν την πραγματικότητα και να προσαρμοστούν σε αυτήν δείχνει ότι είναι μια ώριμη δημοκρατία. Αυτό είναι το είδος του κονιάματος που χρειαζόμαστε για μια νομισματική ένωση.
Ισπανία αισθάνεται ιδιαίτερα υποεκπροσωπούνται στην ΕΕ από τότε που ανέλαβε, το 2012, το περιστρεφόμενο κάθισμα στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΚΤ, η οποία είχε καταληφθεί από τη δημιουργία του ιδρύματος. Νομίζετε ότι, λόγω της δημογραφικής και οικονομικού βάρους της, η κατάσταση θα πρέπει να διορθωθεί;
Τα διαβατήρια πρέπει να διαδραματίσει έναν δευτερεύοντα ρόλο στην ευρωπαϊκή εκπροσώπηση, ειδικά σε υπερεθνικούς θεσμούς όπως η ΕΚΤ. Οι ποσοστώσεις είναι ακατάλληλες. Όταν μπαίνουμε Διοικητικό Συμβούλιο αίθουσα συνεδριάσεων της ΕΚΤ, αφήνουμε τα διαβατήρια μας στο βεστιάριο. Οι μόνες προϋποθέσεις που προβλέπονται από τη συνθήκη είναι αρμοδιότητα και τη φήμη. Αυτό είναι αρκετά διαφορετική, ωστόσο στο μεταξύ κυβερνητικών οργανισμών, όπου διορισμοί είναι το αποτέλεσμα της κατανομής.
De Guindos στην Ευρωομάδα;
Η ΕΚΤ δεν έχει δικαίωμα ψήφου. Εκεί που δεν συμφωνώ είναι ότι κάνει την προεδρία του Eurogroup μια μόνιμη θέση θα μπορούσε να ενισχύσει τη θεσμική αρχιτεκτονική της ζώνης του ευρώ.
Πώς θα το υποθετικό ανεξαρτησία της Καταλονίας επηρεάσει τη σχέση της με την ΕΚΤ;
Στην ΕΚΤ θα δράσει σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις συνθήκες. Θα τηρούν σταθερά προς τις νομικές διατάξεις και δεν θα κάνει τίποτα που δεν είναι νόμιμη.
Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται προκειμένου να κερδίσουν μια θέση στην ΕΚΤ;
Είτε αυτό είναι η πολιτική μυθοπλασία ή όχι, δεν ξέρω. Αλλά η ΕΚΤ ενεργεί μόνο με βάση γεγονότα και όχι υποθέσεις. Εάν ο αριθμός των χωρών της ζώνης του ευρώ ήταν να αυξηθεί στη συνέχεια θα το σεβαστούμε αυτό, αλλά δεν θα υπάρξουν συντομεύσεις, εκτός εάν προβλέπεται από τη Συνθήκη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τη χρήση των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων (DTA) στον τραπεζικό τομέα στην Ισπανία και διάφορες άλλες χώρες. Η ΕΚΤ ήταν πολύ κρίσιμη για DTAS όταν έπρεπε να αξιολογηθούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών αντοχής του τραπεζικού.
Υπάρχουν τέσσερις χώρες που κατέφυγαν στη χρήση των μέτρων αυτών σε μεγάλο βαθμό και τη νομοθεσία που υιοθετήθηκε διαφέρει από τη μια χώρα στην άλλη. Πιστεύω ότι πρέπει να εξετάσουμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και σε αυτό το πλαίσιο. Προσωπικά μου αρέσει η ιδέα του να καταφεύγουν σε προσπάθειες να δημιουργήσει την εντύπωση ότι η ικανότητα απορρόφησης ζημιών ένας ισολογισμός είναι μεγαλύτερη από ό, τι είναι στην πραγματικότητα. Όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις, πιστεύω ότι ορισμένες φορολογικές απαιτήσεις μπορεί να είναι μεγαλύτερης αξίας και πιο υγρό από ό, τι σε άλλες. Σε άλλες χώρες, αμφιβολίες σχετικά με την κατάσταση στο δημόσιο τομέα μπορεί να είναι μεγαλύτερο και το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσον ή όχι φορολογικές απαιτήσεις είναι στην πραγματικότητα υγρό ή έχουν την ικανότητα να απορροφούν τις ζημίες σε πραγματικό χρόνο. Διότι, αν θέλετε να γίνει δεκτή ως ρευστά στοιχεία ενεργητικού, θα πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμα. Και να μου τηλεφωνήσει ντεμοντέ, αλλά νομίζω ότι σκληρά μετρητά είναι η καλύτερη μορφή του κεφαλαίου.
Πως η Ισπανία θα καθορίσει στο φάσμα που έχετε περιγράψει;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα σχολιάσω ότι από την άποψη των κρατικών ενισχύσεων κατά την αξιολόγηση της. Στην Περιεκτική Εκτίμηση μας πέρυσι δεν ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι γι 'αυτό (DTAS), αλλά στο τέλος θα είναι αποδεκτή για νομικούς λόγους. Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να έχουμε ίσους όρους ανταγωνισμού και, ως εκ τούτου, τυχόν νομικές διευκρινίσεις που προκύπτει ως αποτέλεσμα της αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα είναι ευπρόσδεκτη.
Η ισπανική κυβέρνηση δηλώνει ότι αυτό σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τα θεσμικά όργανα της ΕΕ, δεδομένου ότι ήμασταν στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής βοήθειας για τις τράπεζες, και φαίνεται να είναι μάλλον ήρεμη.
Αυτό είναι ό, τι είπα, έχουμε να δούμε πώς τα πράγματα έγιναν, υπό ποιες συνθήκες και ποια είναι η πραγματική ρευστότητα της είναι? αυτό θα εξαρτηθεί από την κυβέρνηση της ρευστότητας, τα φορολογικά έσοδα, κλπ ... Και υπάρχουν πολύ διαφορετικά φορολογικά καθεστώτα που εμπλέκονται. Σε ορισμένες χώρες υπάρχουν φορολογικές απαιτήσεις, σε άλλες υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία ... πρόκειται για δύο διαφορετικές "ζώα". Υπάρχουν πράγματα που μπορεί να ήταν καλή, σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά όταν η κατάσταση περνάει το ερώτημα είναι κατά πόσον ή όχι η πράξη θα πρέπει να γίνει μόνιμη. Είναι παρόμοια με τα μη συμβατικά μέτρα νομισματικής πολιτικής μας: όταν η κρίση έχει τελειώσει, θα υπάρξουν εκείνοι που λένε γιατί να μην συνεχίσει με τα μέτρα διότι η αγορά κρατικών ομολόγων είναι ένα πολύ καλό πράγμα ... Και θα ήθελα να γίνει ένα μόνιμο μέσο, αλλά αυτό θα ήταν αντίθετο με την αρχική μας πρόθεση. Το ίδιο ισχύει και για τα μέσα αυτά που επινοήθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης και θεωρείται ως μέρος του προγράμματος, αλλά δεν ήταν, κατά την άποψή μου, σχεδιασμένος να είναι μόνιμος.
European Central Bank Directorate General Communications
Sonnemannstrasse 20, 60314 Frankfurt am Main, Germany
Tel.: +49 69 1344 7455, e-mail: media@ecb.europa.eu, website: www.ecb.europa.eu
European Central Bank Directorate General Communications
Sonnemannstrasse 20, 60314 Frankfurt am Main, Germany
Tel.: +49 69 1344 7455, e-mail: media@ecb.europa.eu, website: www.ecb.europa.eu
πηγή https://www.ecb.europa.eu/