Δελτίο Τύπου
Μεταφορά από κείμενο μετάφραση...
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Ομιλία του Jean-Claude Juncker, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - Προετοιμασία της συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 18ης και 19 Φεβρουαρίου, 2016
Βρυξέλλες, 3, Φεβρουαρίου, 2016
Εναρκτήρια ομιλία από τον Πρόεδρο Jean-Claude Juncker
Μεταφορά από κείμενο μετάφραση...
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Ομιλία του Jean-Claude Juncker, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - Προετοιμασία της συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 18ης και 19 Φεβρουαρίου, 2016
Βρυξέλλες, 3, Φεβρουαρίου, 2016
Εναρκτήρια ομιλία από τον Πρόεδρο Jean-Claude Juncker
Sehr verehrter Herr Präsident, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι,
Το προσεχές Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα επικεντρωθεί σε δύο θέματα που αποκρυσταλλώνουν πολλές ανησυχίες για το μέλλον της Ευρώπης: το ζήτημα των προσφύγων και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα ευρήματά μας θα πρέπει να ελεγχθούν, ενώ πολλοί παρατηρητές αφθονούν κάθε μέρα σχολιάζει ότι υπο-κατηγοριοποίηση χονδρικά μεταξύ εκείνων που υποστηρίζουν ότι το ψυχόδραμα ψυχοδράματος στην Ευρώπη καταρρέει σιγά-σιγά, και όσοι προσδοκούν οι ευρωπαίοι ηγέτες ένα έκρηξη της ενέργειας, διορατικότητα, όραμα μακροπρόθεσμα.
Θα μας δώσει το πρώτο λάθος, και να δώσει ελπίδα στον δεύτερο, ξεκινώντας με τη διαχείριση της κρίσης του πρόσφυγα, για την οποία ό, τι έχει ήδη ειπωθεί, αλλά όπου υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν.
Για το σκοπό αυτό, πρέπει να ανακτήσουμε, γιατί δεν έχουμε τίποτα να είμαστε υπερήφανοι για τη συλλογική μας απόδοση. Η προσφυγική κρίση γίνεται λίγο περισσότερο κάθε μέρα σε μια κρίση Αλληλεγγύη στην Ευρώπη, όπου χρειαζόμαστε περισσότερο συντονισμό, περισσότερη συνεργασία, περισσότερες Ένωσης.
Αν μου αποφάσισε τον περασμένο χρόνο για να συγκεντρώσουν γύρω από το ίδιο τραπέζι τους ηγέτες των χωρών που συμμετέχουν στην μεταναστευτικών ροών στο δρόμο των Δυτικών Βαλκανίων, δεν ήταν έτσι ώστε τελικά μιλούν? να κατανοήσουν καλύτερα τα προβλήματα της μερικά είναι, επίσης, τα προβλήματα των άλλων.
Από τότε, μια διαδικασία ενάρετο συνεργασίας, την τακτική ανταλλαγή συστάθηκε.
Ενώ κατηγορώντας ο ένας τον άλλον για να μην κάνει αρκετά ή κάνει λάθος οδηγεί σε τίποτα και δεν οδηγεί πουθενά. Έχουμε μια κοινή ευθύνη για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων. Και είναι αυτή η κοινή ευθύνη που θα πρέπει να τεθεί σε δράση από όλους.
Ο καθένας πρέπει να σέβεται τους κοινούς κανόνες, ιδίως όσον αφορά τους κανόνες Σένγκεν. Υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να σώσει τους κανόνες Σένγκεν πρέπει να εφαρμόζονται, όλους τους κανόνες της. Εμείς θα σώσει Σένγκεν εφαρμογής του Σένγκεν.
Ως εκ τούτου η εύρυθμη λειτουργία του μηχανισμού αξιολόγησης του Σένγκεν αποτελεί προτεραιότητα για την Επιτροπή να μην τιμωρήσει όπου διαπιστωθούν ελλείψεις, αλλά να προσδιορίσει γρήγορα διορθωτικά μέτρα.
Αυτό είναι ό, τι συμβαίνει με την Ελλάδα, όπου οι επισκέψεις τον περασμένο Νοέμβριο τα χερσαία και θαλάσσια σύνορα ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία αποκάλυψαν σοβαρές ελλείψεις που η Ελλάδα πρέπει να είναι απολύτως σωστή.
Αυτό δεν είναι να απομονώσει την Ελλάδα, όπως λένε μερικοί. Αυτό δεν έχει κανένα νόημα. Αν δεν θέλησα ποτέ να εξετάσει μια ευρωζώνης Grexit, αυτό δεν πρόκειται να εξετάσει μια Grexit Σένγκεν.
Αυτό δεν πρόκειται να στιγματίζουν τους Έλληνες που υπόκεινται σε έντονες μεταναστευτικές πιέσεις, που ξεχνάμε πολύ γρήγορα τις πολλές ατομικές πράξεις αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες, αλλά και τις ζωές που έχουν αποθηκευτεί πνιγμό, ακόμα και στις μέρες μας, χάρη στους Έλληνες διασώστες.
Αυτό δεν είναι να απομονώσουμε ή να στιγματίζουν τους Έλληνες, αλλά για να βοηθήσουν την Ελλάδα να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, βοηθώντας να διορθώσουν τις αδυναμίες που μπορεί να υπάρχουν. Αυτό είναι ό, τι ήδη έχει κάνει η Επιτροπή, κυρίως μέσω μιας σημαντικής οικονομικής και υλικοτεχνικής υποστήριξης στο χώρο του ξενοδοχείου.
Από τον περασμένο Δεκέμβριο και μετά από το αίτημα από την Ελλάδα, ο Frontex αναπτύξει μια ομάδα ταχείας αντίδρασης στα εξωτερικά σύνορα των νησιών του Αιγαίου. Και, επίσης, ο Frontex Ελλάδα βοηθά επίσης στην αναγνώριση και την καταγραφή των μεταναστών στα σύνορα με την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.
Αλλά εάν καταβληθούν πρόσθετες προσπάθειες από την Ελλάδα είναι απολύτως απαραίτητο, το πεδίο παραμένει περιορισμένη, όπως τα άλλα κράτη μέλη δεν επιβάλλουν τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί, ιδίως όσον αφορά την ενίσχυση προσωπικού για την εύρυθμη λειτουργία των hotspots, και την επιτάχυνση της μετεγκατάστασης. Οι προσπάθειες θα παραμείνει περιορισμένη καθώς δεν έχουμε καθιερώσει ένα ευρωπαϊκό σώμα συνοριοφυλάκων και ακτοφυλακή.
Είναι κοινή μας ευθύνη να συμβάλει στην προστασία των περισσότερο βέλτιστα κοινά εξωτερικά σύνορά μας, αν θέλουμε να αποφύγουμε να δει επανέφερε στα εσωτερικά σύνορα - και μόνιμα επανέφερε - στην Ευρώπη.
Αλλά είναι προφανές ότι ο έλεγχος των ροών των προσφύγων και το μέλλον της περιοχής Σένγκεν δεν θα παίξει στην Ευρώπη, μεταξύ των Ευρωπαίων, αλλά και πέρα από τα σύνορά μας με τους εταίρους μας σε τρίτες χώρες.
Και πρώτα απ 'όλα για το θέμα της επανεισδοχής, θα πρέπει να είναι σαφές σε όλους ότι εμείς θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας, έτσι ώστε όλοι όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να τύχουν διεθνούς προστασίας επιστρέφονται γρήγορα.
Όσον αφορά ειδικότερα την επιστροφή των παράνομων μεταναστών από την Ελλάδα προς την Τουρκία μέχρι τη συμφωνία επανεισδοχής μεταξύ της ΕΕ και της Τουρκίας θα τεθεί σε ισχύ, η Επιτροπή είναι έτοιμη να συνεργαστεί στενά με τις αρχές Ελληνική και τις τουρκικές αρχές να επιταχύνουν τις αποδόσεις, στο πλαίσιο της υφιστάμενης διμερούς συμφωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία.
Είναι απαραίτητο να ενισχυθεί, σε όλη την Ευρώπη, την πολιτική επιστροφής μας. Αυτό είναι απαραίτητο για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών μας όσον αφορά τη διαχείριση των ροών μας προσφύγων, και να αφιερώσουν την ενέργεια και τους πόρους μας σε όσους δικαιούνται διεθνούς προστασίας.
πηγή ΟΜΙΛΙΑ / 16/227
http://europa.eu/