Bankstrade ... all about trade ... η καθημερινή σας Χρηματιστηριακή - τραπεζική - οικονομική ενημέρωση...

Monday, April 17, 2017

Νομοσχέδιο Εξωδικαστικού Μηχανισμού - Επισημάνσεις και προτάσεις από το Οικονομικό Επιμελητήριο..



Δελτίο Τύπου - Κ. Κόλλιας: Πέντε αλλαγές για να μη βρεθούν χιλιάδες οφειλέτες εκτός εξωδικαστικού

Κύριε Υπουργέ, Κυρίες και κύριοι βουλευτές, -  Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση να καταθέσω την άποψη του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, σχετικά με το μείζον θέμα του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών.

Είναι και μια ηθική ικανοποίηση για το Οικονομικό Επιμελητήριο, επειδή ήταν ο πρώτος Φορέας που μίλησε για συνολική ρύθμιση οφειλών σε Εφορία, Τράπεζες και Ασφαλιστικά Ταμεία, πριν από ενάμιση περίπου χρόνο.
Θεωρώ ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος, αλλά το ζητούμενο είναι ότι τελικά προχώρησε. Έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο οι Έλληνες να χρωστούν:

 Προς το Δημόσιο άνω των 93 δισ. ευρώ.
 Προς τα ασφαλιστικά ταμεία άνω των 30 δισ. ευρώ.
 Προς τις τράπεζες άνω των 100 δισ. ευρώ.

Και κόκκινα δάνεια έχουν:

 7 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες.
 6 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
 3 στις 10 μεγάλες επιχειρήσεις.

Και, παρ΄ όλα αυτά, στο νομοσχέδιο επιλέγουμε να εξαιρέσουμε τους ελεύθερους επαγγελματίες… 


Γιατί δεν φτάνει την τελευταία στιγμή να ενταχθούν μόνο γιατις οφειλές τους στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία. Και δεν μπορούμε και να καταλάβουμε το λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό.

Προτείνουμε μέσω της πλατφόρμας, που αυτοματοποιεί τις διαδικασίες και δεν έχει διαχειριστικό κόστος, να ενταχθούν και οι ελεύθεροι επαγγελματίες για τις οφειλές τους στις τράπεζες.

Κυρίες και κύριοι,
Διανύουμε ήδη τον ένατο χρόνο ύφεσης της ελληνικής οικονομίας. Στόχος αυτού το νομοσχεδίου πρέπει να είναι να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που θέλουν, αλλά δεν μπορούν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ώστε να μην απειλείται η συνέχιση των δραστηριοτήτων.
Δηλαδή, να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και να μπορέσουν να αναπτύξουν περαιτέρω την οικονομική τους δραστηριότητα.
Επιπλέον, να μην επιδεινώνεται η κεφαλαιακή θέση των τραπεζών. Ώστε να είναι σε θέση να αρχίζουν σταδιακά να κάνουν τη βασική τους δουλειά, που δεν είναι άλλη από τη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων. 


Για όλους αυτούς τους λόγους, είχαμε προτείνει έγκαιρα,προτού το πρόβλημα διογκωθεί περαιτέρω, τη λύση της ρύθμισης - πακέτο των χρεών.

Τώρα, επί του σχεδίου νόμου, καταθέτουμε τις προτάσεις μας επί διατάξεων, που - εάν δεν βελτιωθούν - θα υπάρξει ο κίνδυνος αποκλεισμού από τη ρύθμιση μεγάλου αριθμού ωφελουμένων.

Σχετικά με το πεδίο εφαρμογής, στο άρθρο 2:

α) Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι αποκλείονται 300.000 ελεύθεροι επαγγελματίες από την υπαγωγή τους στη διαδικασία της εξωδικαστικής ρύθμισης των οφειλών, με την λογική ότι εντάσσονται στον νόμο Κατσέλη. Κάνουμε έκκληση ενός κλάδου επιστημόνων που έχει πληγεί δραματικά από την κρίση και την ύφεση και το θεωρεί τελευταία ευκαιρία επιβίωσης, μετά και τη χαριστική βολή που του δόθηκε με το ασφαλιστικό.

β) Η προϋπόθεση ότι την 31η Δεκεμβρίου 2016 η επιχείρηση είχε οφειλή από δάνειο σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών ή οφειλή που ρυθμίστηκε μετά την 1η Ιουλίου 2016, θα οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις εκτός ρύθμισης. Είναι γνωστό, με δεδομένη την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας, ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις είχαν ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της πολυετούς ύφεσης και πριν την 1η Ιουλίου 2016. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η απαλοιφή του χρονικού περιορισμού, ώστε να δοθεί η δυνατότητα ένταξης και να ευνοηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις.

γ) Επίσης, η προϋπόθεση να μην έχει ένας πιστωτής το 85% των απαιτήσεων, αφορά σε ένα μικρό αριθμό επιχειρήσεων, καθώς είναι σύνηθες μια επιχείρηση να διατηρεί σε έναν πιστωτικό φορέα το δανεισμό της. Συνεπώς, θα υπάρξουν άδικοι αποκλεισμοί από τη διαδικασία πλήθους επιχειρήσεων,
που μπορεί να ρύθμισαν μεγάλο όγκο οφειλών και να τους απέμεινε μόνον ένα ανοικτό μέτωπο.

Σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, στο άρθρο 3, η αυστηρή προϋπόθεση για τουλάχιστον μία χρήση με θετικό EBITDA στην τελευταία τριετία, είναι εξαιρετικά περιοριστική και αφήνει εκτός διαδικασίας πλήθος επιχειρήσεων, που θα μπορούσαν να υπαχθούν και να εξυγιανθούν. Με δεδομένη
τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, στην οποία έχουν περιέλθει οι περισσότερες επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια, προτείνουμε η μία χρήση με θετικό EBITDA να αναφέρεται τουλάχιστον στην τελευταία πενταετία.

Τέλος, σχετικά με τον διορισμό του εμπειρογνώμονα, στο άρθρο 11, ο οποίος αναλαμβάνει να εκπονήσει την προβλεπόμενη αξιολόγηση βιωσιμότητας και του σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών των επιχειρήσεων για να υπαχθούν στον μηχανισμό, δεν γίνεται καμία αναφορά στα προσόντα που πρέπει να διαθέτει. Επειδή πιστεύουμε ότι για την εκπόνηση της μελέτης βιωσιμότητας δεν μπορεί να ορισθεί οποιοσδήποτε, προτείνουμε να ορίζεται οικονομολόγος, πτυχιούχος οικονομικών σπουδών ανώτατης σχολής, ΑΕΙ, της ημεδαπής ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής, που είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.

Σας ευχαριστώ


πηγή http://www.oe-e.gr/