Μεταφορά από κείμενο μετάφρασης..
Συμπεράσματα του Συμβουλίου σχετικά με τις εις βάθος αξιολογήσεις
Το Συμβούλιο (ECOFIN):
ΤΟΝΙΖΕΙ την ανάγκη για πολιτική δράση και ισχυρή δέσμευση για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις σε όλα τα κράτη μέλη, ιδίως όταν αυτοί αντιμετωπίζουν μακροοικονομικές ανισορροπίες, ειδικά αν επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία της ΟΝΕ. Ανισορροπίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με μόνιμο τρόπο, τη μείωση των κινδύνων, διευκολύνοντας την εξισορρόπηση των οικονομιών της ΕΕ και τη δημιουργία συνθηκών για την αειφόρο ανάπτυξη και την απασχόληση.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι ένας αριθμός των μακροοικονομικών ανισορροπιών είναι να διορθωθεί, αλλά υπογραμμίζει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές κινδύνους σε ορισμένα κράτη μέλη. Συγκεκριμένα, οι μεγάλες εξωτερικές υποχρεώσεις καθιστούν τις χώρες οφειλέτη ευάλωτες, καθώς και βελτιώσεις στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, δεν είναι πάντα επαρκής για να μειώσει το εξωτερικό χρέος.Παρά το γεγονός ότι οι απώλειες στην ανταγωνιστικότητα των τιμών σε σύγκριση με τα επίπεδα προ της κρίσης έχει διορθωθεί εν μέρει σε μια σειρά από χώρες οφειλέτη, την ενίσχυση της ανάπτυξης των εξαγωγών μέσω της περαιτέρω διαρθρωτικές προσπάθειες εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα, προκειμένου να επιτευχθεί μια βιώσιμη και φιλική προς την ανάπτυξη εξισορρόπηση. Ταυτόχρονα, τα πλεονάσματα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών παραμένουν υψηλά σε ορισμένα κράτη μέλη: αυτές αντανακλούν σε κάποιο βαθμό την υποτονική εγχώρια ζήτηση, η οποία μπορεί να συνδέεται εν μέρει με τα χαμηλά επίπεδα των επενδύσεων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.
Συμπεράσματα του Συμβουλίου σχετικά με τις εις βάθος αξιολογήσεις
Το Συμβούλιο (ECOFIN):
Χαιρετίζει τη δημοσίευση του ενιαίου ολοκληρωμένου εκθέσεων ανά χώρα της Επιτροπής ανάλυση των οικονομικών πολιτικών για κάθε ένα από τα κράτη μέλη και τη ζώνη του ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των σε βάθος αξιολογήσεις (τα idR) στο πλαίσιο των μακροοικονομικών ανισορροπιών Διαδικασία (ΠΕΠ), καθώς και η συνοδευτική ανακοίνωση στην οποία συνοψίζονται τα κύρια αποτελέσματα των τα idR.
ΘΕΩΡΕΙ ότι με αυτό τον τρόπο εξορθολογισμού του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου έχει αποδειχθεί ότι είναι ένα χρήσιμο πρώτο βήμα για την καλύτερη εξετάσουν και να συζητήσουν τις οικονομικές πολιτικές των κρατών μελών, επιτρέποντας έτσι τη βελτίωση της διαφάνειας και την ανατροφοδότηση σχετικά με την ανάλυση της Επιτροπής. Για το μέλλον, ενισχύοντας περαιτέρω την ιδιοκτησία, καθώς και της πολυμερούς εποπτείας, με στόχο την ενίσχυση της διαδικασίας θα χρειαστούν.
ΘΕΩΡΕΙ ότι οι τα idR δομημένες με τον κατάλληλο τρόπο και να παρουσιάσει μια εμπεριστατωμένη ανάλυση των ανισορροπιών σε κάθε ένα από τα υπό εξέταση κράτη μέλη, λαμβάνοντας τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρας και ποιοτικά στοιχεία υπόψη. Οι σχετικές αναλυτικά εργαλεία που εφαρμόζονται και εν όψει των ιδιαίτερων προκλήσεων της κάθε οικονομίας.
Ι - Κριτικές σε ΒΑΘΟΣ
ΣΥΜΦΩΝΕΙ ότι 16 από τα εξετασθέντα κράτη μέλη, τα οποία προσδιορίζονται στην έκθεση για τον μηχανισμό προειδοποίησης το 2015 (Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ισπανία, Γαλλία, Κροατία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, τις Κάτω Χώρες, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία, τη Φινλανδία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο ) αντιμετωπίζουν μακροοικονομικές ανισορροπίες διαφόρων φύσεων και μεγέθη.
ΘΕΩΡΕΙ ότι η ενισχυμένη διαφάνεια σχετικά με τα κριτήρια για την κατηγοριοποίηση των μακροοικονομικών ανισορροπιών, καθώς και μεγαλύτερη σταθερότητα και προβλεψιμότητα της ίδιας της διαδικασίας θα ήταν ευπρόσδεκτη.
ΣΥΜΦΩΝΕΙ ότι, από το περασμένο έτος, οι ανισορροπίες στη Σλοβενία δεν θα πρέπει πλέον να θεωρείται ως υπερβολικό, αν και η υψηλή εταιρική μόχλευση και επίμονες αδυναμίες του χρηματοπιστωτικού τομέα συνεχίζουν να χρήζουν ειδικής παρακολούθησης. Αυτό βασίζεται στο γεγονός ότι οι δράσεις αποφασιστικής πολιτικής έχουν ληφθεί σχετικά με την αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος.Επιπλέον, η βελτίωση των συνθηκών εξαγωγικές επιδόσεις και ανάπτυξης έχουν μειώσει τους κινδύνους σε σχέση με πέρυσι, και ιδίως εκείνων που συνδέονται με την εξωτερική βιωσιμότητα.
Συμφωνεί με την άποψη της Επιτροπής ότι υπάρχουν υπερβολικές ανισορροπίες σε 5 κράτη μέλη (Βουλγαρία, Γαλλία, Κροατία, Ιταλία και Πορτογαλία), καθώς και την πρόθεση της Επιτροπής να εξετάσει Μάιο τα μέτρα πολιτικής της Γαλλίας και της Κροατίας, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο της Φιλοδοξία του Εθνικού Προγράμματος Μεταρρυθμίσεων και άλλες δεσμεύσεις που υπέβαλε η εν λόγω ημερομηνία, και για να αποφασίσει κατά πόσον απαιτούνται περαιτέρω μέτρα βάσει του διορθωτικού σκέλους του ΠΕΠ.
ΤΟΝΙΖΕΙ την ανάγκη για πολιτική δράση και ισχυρή δέσμευση για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις σε όλα τα κράτη μέλη, ιδίως όταν αυτοί αντιμετωπίζουν μακροοικονομικές ανισορροπίες, ειδικά αν επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία της ΟΝΕ. Ανισορροπίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με μόνιμο τρόπο, τη μείωση των κινδύνων, διευκολύνοντας την εξισορρόπηση των οικονομιών της ΕΕ και τη δημιουργία συνθηκών για την αειφόρο ανάπτυξη και την απασχόληση.
ΚΑΛΕΙ την Επιτροπή να υποβάλει με καλά εστιασμένη και συνεπής συστάσεις προς τα κράτη μέλη στην αντιμετώπιση των μακροοικονομικών ανισορροπιών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.
Χαιρετίζει τα σχέδια της Επιτροπής όσον αφορά την ειδική παρακολούθηση των συστάσεων του Συμβουλίου προς τα κράτη μέλη με υπερβολικές ανισορροπίες (Βουλγαρία Γαλλία, την Κροατία, την Ιταλία και την Πορτογαλία). Η ειδική παρακολούθηση θα ισχύει και για ορισμένα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ με τις ανισορροπίες που απαιτούν αποφασιστική πολιτική δράση (Ιρλανδία, Ισπανία και Σλοβενία), και ΚΑΛΕΙ την Επιτροπή να περιγράψει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και το περιεχόμενο της εν λόγω παρακολούθησης. Σύμφωνα με την καθιερωμένη πρακτική, η παρακολούθηση για την Ιρλανδία, την Ισπανία και την Πορτογαλία θα βασιστεί στην εποπτεία μετά το πρόγραμμα να αποφεύγονται οι επικαλύψεις.
Χαιρετίζει τα σχέδια της Επιτροπής όσον αφορά την ειδική παρακολούθηση των συστάσεων του Συμβουλίου προς τα κράτη μέλη με υπερβολικές ανισορροπίες (Βουλγαρία Γαλλία, την Κροατία, την Ιταλία και την Πορτογαλία). Η ειδική παρακολούθηση θα ισχύει και για ορισμένα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ με τις ανισορροπίες που απαιτούν αποφασιστική πολιτική δράση (Ιρλανδία, Ισπανία και Σλοβενία), και ΚΑΛΕΙ την Επιτροπή να περιγράψει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και το περιεχόμενο της εν λόγω παρακολούθησης. Σύμφωνα με την καθιερωμένη πρακτική, η παρακολούθηση για την Ιρλανδία, την Ισπανία και την Πορτογαλία θα βασιστεί στην εποπτεία μετά το πρόγραμμα να αποφεύγονται οι επικαλύψεις.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι ένας αριθμός των μακροοικονομικών ανισορροπιών είναι να διορθωθεί, αλλά υπογραμμίζει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές κινδύνους σε ορισμένα κράτη μέλη. Συγκεκριμένα, οι μεγάλες εξωτερικές υποχρεώσεις καθιστούν τις χώρες οφειλέτη ευάλωτες, καθώς και βελτιώσεις στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, δεν είναι πάντα επαρκής για να μειώσει το εξωτερικό χρέος.Παρά το γεγονός ότι οι απώλειες στην ανταγωνιστικότητα των τιμών σε σύγκριση με τα επίπεδα προ της κρίσης έχει διορθωθεί εν μέρει σε μια σειρά από χώρες οφειλέτη, την ενίσχυση της ανάπτυξης των εξαγωγών μέσω της περαιτέρω διαρθρωτικές προσπάθειες εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα, προκειμένου να επιτευχθεί μια βιώσιμη και φιλική προς την ανάπτυξη εξισορρόπηση. Ταυτόχρονα, τα πλεονάσματα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών παραμένουν υψηλά σε ορισμένα κράτη μέλη: αυτές αντανακλούν σε κάποιο βαθμό την υποτονική εγχώρια ζήτηση, η οποία μπορεί να συνδέεται εν μέρει με τα χαμηλά επίπεδα των επενδύσεων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.
ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ ότι τα υψηλά επίπεδα του ιδιωτικού και του δημόσιου χρέους παραμένει μια σημαντική πρόκληση σε ορισμένες χώρες, επίσης, στο πλαίσιο του χαμηλού πληθωρισμού και μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης. Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που είναι αναγκαίες για την ενίσχυση του αναπτυξιακού δυναμικού και να αντιμετωπίσουν τα υψηλά επίπεδα unenemployment, ιδίως μεταξύ των νέων και των μακροχρόνια ανέργων.