Απομαγνητοφώνηση διάσκεψης για το πρόγραμμα αντιμετώπισης της κρίσης Ανασκόπηση
Με Vivek Arora, αναπληρωτής διευθυντής της στρατηγικής και κριτική Τμήμα Πολιτικής (SPR)
Peter Allum, υποδιευθύντρια στη διεύθυνση SPR
Ángela Gaviria, Τμήμα Επικοινωνιών
Peter Allum, υποδιευθύντρια στη διεύθυνση SPR
Ángela Gaviria, Τμήμα Επικοινωνιών
Απόσπασμα - μεταφορά από κείμενο μετάφρασης...
Ερωτών: Αναρωτιέμαι αν μπορείτε να επεξεργαστεί λίγο περισσότερο σχετικά με την Ελλάδα. Ποια είναι η εκτίμησή σας για τον τρόπο που τα δύο προηγούμενα προγράμματα έχουν υλοποιηθεί, και αν η εκτίμηση αυτή μπορεί να βοηθήσει το Ταμείο και τους Ευρωπαίους, έτσι ώστε τα μελλοντικά λάθη μπορούν να αποφευχθούν στην περίπτωση της Ελλάδα;
ΚΎΡΙΟΣ. Arora: Θα πω μόνο ότι η εκτίμηση που έχουμε είναι ένα cross-country. Αυτό προσπαθούμε να εξετάσουμε την εμπειρία, προφανώς από την Ελλάδα, είναι μια σημαντική υπόθεση, αλλά και στην εμπειρία των 30 ή έτσι τις άλλες περιπτώσεις, να προσπαθήσουμε και να εξαχθούν κάποια γενικά συμπεράσματα.Έτσι δεν το κάνουμε, ως εκ τούτου, να κρίνει για το αν ορισμένα πράγματα στην Ελλάδα ήταν σωστό ή λάθος.
Νομίζω ότι η εκ των υστέρων αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, η οποία μπορεί να έχετε δει μερικά χρόνια πριν, κάνει αυτό σε κάποια μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Η δική μας αίσθηση είναι ότι πολλά από τα μαθήματα που προσπαθούμε να τονίσουμε, ξέρετε, έχουν σημασία για την Ελλάδα όσο και για άλλες χώρες. Για παράδειγμα, νομίζω ότι κάνουμε το σημείο ότι οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις είναι πολύ σημαντικές για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, όταν η στρατηγική είναι μία από εσωτερική υποτίμηση. Κάνουμε το σημείο που για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για να πετύχει αυτό είναι πολύ σημαντικό για αυτούς να έχουν ισχυρή ιδιοκτησία, για να είναι φειδωλή, και για να είναι μακρο-κρίσιμες. Έτσι ώστε, πιστεύουμε, είναι ένα μάθημα που είναι χρήσιμες για το σύνολο των μελών και ελπίζουμε για την Ελλάδα, καθώς και.
Όσον αφορά τη δημοσιονομική πολιτική νομίζω ότι κάνουμε ένα σημείο να λέμε ότι αν οι ανάγκες δημοσιονομικής εξυγίανσης είναι πολύ μεγάλος ή ότι το δημόσιο χρέος είναι πολύ υψηλό, και, ως εκ τούτου, μια μεγάλη δημοσιονομική προσαρμογή είναι απαραίτητη, τότε είναι χρήσιμο να δοθεί προσοχή σε δύο πτυχές.Ένα, ότι εάν η ενοποίηση είναι πολύ μεγάλο, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του ΑΕΠ, που είναι πολύ μεγάλη και η αύξηση του λόγου του χρέους που είναι πολύ μεγάλο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα πιο σταδιακό ρυθμό της δημοσιονομικής προσαρμογής μπορεί να είναι επιθυμητή, αλλά είναι απαραίτητο να οργανώσει υψηλή επίσημη χρηματοδότηση για την χρηματοδότηση αυτής της πιο σταδιακή προσαρμογή. Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα σημείο που είναι μάλλον σχετική.
Το δεύτερο είναι ότι, όταν το δημόσιο χρέος είναι πολύ υψηλό, στη συνέχεια, μια εκ των προτέρων αναδιάρθρωση είναι γενικά χρήσιμη. Φυσικά, μια εκ των προτέρων αναδιάρθρωση δεν είναι πάντοτε εφικτή, διότι, όπως γνωρίζετε, στην περίπτωση της Ελλάδα υποστηρίχθηκε από νωρίς στην κρίση που δεν υπήρχαν τείχη προστασίας, και ελλείψει firewalls θα μπορούσε να υπάρχει σημαντική μόλυνση. Αλλά νομίζω ότι το σημείο που κάνουμε είναι ότι η ενίσχυση των πτυχών της αρχιτεκτονικής μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες όπου η έγκαιρη και ουσιαστική αναδιάρθρωση του χρέους είναι εφικτό, και, στη συνέχεια, την έγκαιρη και ουσιαστική αναδιάρθρωση του χρέους είναι επίσης επιθυμητό από την άποψη των χωρών που έχουν υψηλό δημόσιο χρέος.
Ερωτών: Αναρωτιέμαι ποιες είναι οι συνέπειες των ευρημάτων σας για μελλοντική δανειοδότηση του Ταμείου σε χώρες εντός της ευρωζώνης; Θέλω να πω, ακούγεται σαν αν είστε μέρος μιας νομισματικής ένωσης, η εσωτερική υποτίμηση είναι πραγματικά δύσκολο, όπως αναφέρατε. Έτσι ποια είναι η λύση εδώ; Είναι το Ταμείο θα πρέπει να ακολουθήσουν πλέον προγράμματα, προγράμματα μεγαλύτερης διάρκειας για τις χώρες της ζώνης του ευρώ ή οι χώρες της ευρωζώνης θα πρέπει να επιταχύνουν τον εαυτό τους και να παρέχουν περαιτέρω χρηματοδότηση; Θέλω να πω, πώς θα ασχοληθεί με αυτό το αίνιγμα;
ΚΎΡΙΟΣ. Arora: Νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα κεντρικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στο χαρτί. Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι να πούμε ότι η εσωτερική υποτίμηση δεν είναι δυνατή ή αποκλειστεί, αλλά μάλλον ότι είναι δύσκολο. Νομίζω ότι θα κάνω μόνο δύο σημεία. Το ένα είναι ότι η εσωτερική υποτίμηση ως στρατηγική αναπτύχθηκε διότι μεταξύ των φάσμα των επιλογών που ήταν διαθέσιμο ήταν το μόνο εφικτό ένα κάθε φορά. Πολλές χώρες ήταν μέλη είτε νομισματικές ενώσεις ή είχαν σταθερές ισοτιμίες καθεστώτα συναλλαγματικών, και οι χώρες που δεν έχουν σταθερές ισοτιμίες καθεστώτα συναλλαγματικών είχε σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις της υποτίμησης του νομίσματος στους ισολογισμούς τους. Ήταν, λοιπόν, μια στρατηγική που υιοθετήθηκε στο πλαίσιο αυτό.
Τώρα, το δίδαγμα που μπορούμε να βγάλουμε είναι ότι θα πρέπει να αναγνωριστεί εκ των προτέρων ότι η εσωτερική υποτίμηση, όταν γίνεται αυτό χρειάζεται μια παρατεταμένη προσπάθεια.Περιλαμβάνει ουσιαστική προσαρμογή, η οποία μπορεί να έχει βραχυπρόθεσμο κόστος και, επομένως, μπορεί να χρειαστεί να βαθμονομηθεί ή μετριάστηκε. Αυτό, με τη σειρά του, σημαίνει περισσότερη χρηματοδότηση. Και χρειάζεται πολύ ισχυρή ιδιοκτησία του προγράμματος για μια παρατεταμένη χρονική περίοδο.
Έτσι λοιπόν, κάνουμε ένα σημείο στο χαρτί το άρθρο 32, που λέει ότι είναι πιθανό ότι υπέστη εσωτερική υποτίμηση για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προσφέρει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης υπό την προϋπόθεση ότι η χρηματοδότηση είναι διαθέσιμη για να φιλοξενήσει πιο αργή προσαρμογή. Αυτή είναι η ουσία της απάντησής μου στην ερώτησή σας σχετικά με το τι είναι η λύση. Είναι πολύ δύσκολο. Ποια είναι η λύση;
Θα έλεγα ότι δεν είναι μόνο για τα προγράμματα της ζώνης του ευρώ, αλλά και για όλες τις χώρες που έχουν σχετικά ή απόλυτα σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες. Όταν ένα πρόγραμμα που αναλαμβάνονται θα πρέπει να αναγνωρίζει εκ των προτέρων ότι πρόκειται να απαιτήσει μια μεγάλη προσαρμογή. Είναι πρόκειται να πάρει κατά πάσα πιθανότητα ένα χρονικό διάστημα που είναι μεγαλύτερο από την παραδοσιακή περίοδο τριετούς ή τετραετούς των προγραμμάτων του Ταμείου, και πρόκειται να έρθει με πολλές μεταρρυθμίσεις που θα απαιτήσει ισχυρή ιδιοκτησία.
Ένα ερώτημα που θέσατε, επίσης, ήταν πού η χρηματοδότηση προέρχεται από; Τι σημαίνει για το σχεδιασμό των εγκαταστάσεων Ταμείου; Νομίζω ότι αυτά είναι πράγματα που θα πρέπει ουσιαστικά να εξετάσουν περισσότερο. Νομίζω ότι εδώ έχουμε να επισημάνω τις επιπτώσεις της εσωτερικής στρατηγικής υποτίμηση.Αυτό έρχεται με κάποιες συνέπειες ή συνέπειες που συνδέονται, και τότε θα πρέπει να ασχοληθεί με αυτούς πάμε μπροστά. Μπορεί κάλλιστα να συνεπάγεται διαδοχικά προγράμματα. Μπορεί κάλλιστα να συνεπάγεται μεγαλύτερο πρόγραμμα του Ταμείου. Αν και αυτό είναι κάτι που μένει να δούμε. Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, νομίζω ότι το ερώτημα είναι συχνά το ερώτημα, εάν προέρχεται από το Ταμείο ή αν έρχεται με ακόμα περισσότερο την κατανομή των βαρών σε σχέση με πριν.